6 Ocak 2011 Perşembe

Sülümannnn

Ben öle mannak  gibi oturup bütün dizileri izleyen biri değilim film izlemeyi daha çok severim ama 1aydır bir dizinin reklamlarını veriyorlardı muhteşem yüzyıl fena bişey dedim severim eskiyle ilgili olan herşeyi..

      Bu dizi ;



****
Yapımcılığını TİMS Productions-Timur Savcı'nın üstlendiği, senaryosunu Meral Okay'ın yazdığı, yönetmenliğini Yağmur ve Durul Taylan'ın yaptığı, "Muhteşem Yüzyıl" dizisi başrol oyuncuları ile de dikkatleri üzerine çekiyor.

Halit Ergenç'in Kanuni Sultan Süleyman olarak kamera karşısına geçtiği dizide Kanuni Sultan Süleyman'ın annesi Valide Sultan'ı Nebahat Çehre, eşi Mahidevran Sultan'ı Nur Aysan, kardeşi Hatice Hatun'u Selma Ergeç ve sadrazam İbrahim'i ise Okan Yalabık canlandırıyor. 6 haftadır çekimleri devam eden ve 5 Ocak'ta seyircisiyle buluşmaya hazırlanan dizide Kanuni'nin büyük aşkla bağlı olduğu Hürrem'i ise Alman asıllı Türk oyuncu Meryem Uzerli oynuyor.

Bir imparatorluğun kaderine yön veren bir aşkın hikayesi... 
Muhteşem Yüzyıl Osmanlı'nın en parlak döneminde sarayın kapalı kapıları arkasında dönen oyun ve entrikalara ışık tutacak.

Dizide, Osmanlı'nın en geniş sınırlara ulaştığı sırada Kırım'dan cariye olmak için yola çıkan bir genç kızın –Moskof Cariye Hürrem'in- oğlunu tahta oturtmak için verdiği mücadele ve yaptıklarıyla bir imparatorluğun kaderine yön verişi ele alınacak.

Gerçek bir tarihi uyarlama olan dizide izleyiciler, sarayın ve Osmanlı'nın göz kamaştıran zenginliğinin içinde bir kadının  ihtiraslı aşkına, hırslarına ve entrikalarına şahit olacak...
*****
Diziyi izleyenleriniz olmuştur, hiç reklam vermeden yayınladılar çok sevindirik oldum bence fena bir dizi olcak gibi gözükyor tabi sanal ortamda yapılmış yerler çok boktan dursada güzel topkapıda çekilen sahneler süper kıyafetler,mücevherler,kadınlar osmanlılının ihtişamı vee tabiki Sülümannnn halit ergenç oynuyor sülümanı hastayım o adama ya ve Alexandra Hürrem sultan olacak kendisi ileride ne hırslı hatun ne fena bişeysin sen öle ama güzel olmuş beğendim açıkcası şuan yayında olan dizilerden iyi  =) Hiç değilse bunlar gerçek tarihin farklı bir yansıması yani
Hep yaşamak istediğim bir dönem yeniden dünyaya gelme şansım olsa ve deseler nezamana gitmek işstiyorsun osmanlının en ihtişamlı döneminde olmak isterdim....

10 yorum:

  1. Kanuni Sultan Süleyman Devri muhteşem bir devir. Bu filmin müziğini nasıl buldunuz. Sanki film müziği filme tam hakkını verememiş gibi. Yomsa ben daha fazla bir şey mi bekliyorum. Biraz da Alaaddin'in film müziklerini andıran bir büyülü müzik olabilirdi kendine hass. Siz ne diyorsunuz bu konuda?

    YanıtlaSil
  2. Bencede bende müzik konusunda karamsar kaldım dediğin gibi birazdaha mistik bişeyler olsaymış sanki daha bir hoş olurmuş bencede sana katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. bence bu dizide anlatılmak istenen aslında hürrem sultan ama sultan süleyman başrol olmuş..Ben sultan süleymanın tahta geldiği zaman ihtişam vardı evet ama bana göre sultan süleymanın devrinden sonra osmanlının düşüşü başlamıştır...Müzik konusunda haklısınız berbat diziyle bağdaştıamadım...

    YanıtlaSil
  4. Evet müzik uymamış...

    Sultan süleyman devri osmanlının en ihtişamlı dönemlerinden dediğin gibi süper ince parlak çorap sonra düşüş dönemine girmiştir..
    İlk bölüme göre hürrem gayet geri plandaydı sülümann daha öndeydi ama eminim ileryen bölümlerde hürrem başı çekicektir çünkü süleymanın aşkı ve hğrremin hırsını anlatıyor bu dizi...

    YanıtlaSil
  5. bilmiyorum beni pek çekmedi itici geldi bazı sahneler şimdi bu bilgisayarda canlandırmayada karşıyım niye olsun kii...tudors u seyreden vardır orda böyle canlandırma görmedim o dziyi seyrederken yaşıyormussun gibi oluyor....tudors ama seyrettiriyor kendini ...süleymanda bizim tarihimiz ama inşallah daha iyi olur dizi ilerledikçe....

    YanıtlaSil
  6. Evet bende sanal ortamda hazırlanan sahnelere karşıyım madem sanal yapıcaksın adam gibi yap yani çok fena olmuş o sahneler çokda komükkk Gemi memi inşatı yapılmış diğer sahneler gibi ama işte o eski osmanlı görünümünü sanal ortamda biraz daha gerçekçi yapsalarmış yaa süper olucakmış dediğin gibi ilerleyen bölümlerde gösterir kendini inşallah ...

    YanıtlaSil
  7. Ben bundan sonraki bölümleri izlemem doğrusu. İçime kurt düştü..

    YanıtlaSil
  8. Sayfamdaki "Pabuç" un mimlediği bir mimi sizinle paylşmak beni onurlandıracaktır.

    YanıtlaSil